Politica de retur
Conform legislației românești în vigoare, renunțarea la cumpărare prin denunțarea unilaterală a contractului se poate face în termen de 14 zile de la primirea produsului și este aplicabilă doar consumatorilor persoane fizice care au achiziționat produsul la distanță, respectând condițiile O.U.G. 34/2014.
Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare în termen de 14 zile.
Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Returul produselor se acceptă conform termenilor și condițiilor menționate și este în conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
Produsele care fac obiectul comenzilor încheiate online pot fi returnate, fără invocarea vreunui motiv, într-un termen de 14 zile de la data primirii acestora. Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și art. 14 din O.U.G. nr. 34/2014, în termen de 14 zile calendaristice, începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului.
În cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator), ne rezervăm dreptul de a accepta returul produselor și constituirea contravalorii acestora ca avans marfă pentru comenzi viitoare sau de a nu da curs solicitării de retur.
Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Vă recomandăm păstrarea ambalajului original pentru protejarea integrității produselor.
Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate (în ambalajul original, cu toate accesoriile și documentele care le-au însoțit, fără să prezinte modificări fizice, lovituri, zgârieturi etc.). Cheltuielile directe de returnare a produselor vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii acestora se va face prin transfer bancar.
Consumatorul trebuie să completeze un formular de returnare a produselor, disponibil la adresa:
http://www.magazinruris.ro/form/2/returnare.html
Serviciul nostru specializat va verifica toate datele completate de consumator. O copie a acestei notificări, care poate fi tipărită de către consumator din contul propriu sau direct din e-mailul primit, trebuie semnată și atașată obligatoriu coletului ce conține produsele returnate. Acest document trebuie atașat astfel încât să fie vizibil fără a desface respectivul colet.
Produsele care urmează să fie returnate nu vor fi primite de către serviciul nostru specializat decât corect ambalate și cu formularul de returnare semnat și atașat. Nu vom ridica colete de la oficiile poștale. Pentru expedierea coletelor, vă rugăm să folosiți servicii de curierat.
Nu primim la retur produse neambalate. Coletele care nu au în mod vizibil formularul de returnare tipărit (notificarea care conține numărul de autorizare a returnării), semnat în original de către client, nu vor fi acceptate de serviciul nostru specializat și vor fi refuzate.
Cele 30 de zile în care vom rambursa contravaloarea produselor se scurg din momentul în care formularul de denunțare unilaterală a contractului, cu număr de autorizare și semnat de către client, ajunge în posesia serviciului nostru specializat, împreună cu produsele returnate.
În momentul sosirii coletelor în serviciul nostru specializat, se va face o verificare vizuală a coletului în prezența curierului. Dacă se constată urme de lovituri sau manipulări defectuoase ale coletului, sau dacă starea acestuia nu este impecabilă din punct de vedere al integrității, se va întocmi un proces-verbal care să semnaleze aceste probleme, iar o copie va fi înmânată curierului.
Toate coletele primite și care respectă aceste condiții de returnare vor fi desfăcute și fotografiate, pentru a consemna starea produselor la recepție și pentru a verifica dacă acestea sunt în aceeași stare ca în momentul completării formularului de returnare.
În momentul completării formularului, pe baza asumării răspunderii, clientul trebuie să consemneze starea produselor în scris și/sau prin fotografii. Orice inadvertență între starea declarată de consumator și recepția efectivă a produselor va conduce la respingerea returului.
Clientul va fi înștiințat în termen de 72 de ore de la primirea coletului despre această situație și va putea alege:
- să primească înapoi, pe cheltuiala sa, produsele neconforme cu declarația sa,
- sau să accepte readucerea acestora la starea inițială, contra unei taxe.
Societatea noastră poate percepe taxe suplimentare în cazul returnării produselor uzate, deteriorate, fără ambalaj etc., sau care nu corespund cu declarația clientului din momentul completării formularului de returnare. Costul readucerii acestora la starea inițială poate fi între 0 și 50% din valoarea inițială a produsului, cu acordul clientului.
Clauzele din Politica de retur se completează cu clauzele referitoare la Garanție disponibile aici și cu Termenii și Condițiile disponibile aici.